Followers

Monday 2 April 2012

perubahan.

nak berubah..
tapi tak tahu nak mula dari mana??
tadi saya ada tanya pada ustazah yang mengajar saya di sekolah tentang erti taubat dan berubah...
saya yakin bahawa diri saya sudah mula bersedia untuk menghadapi satu berubahan yang cukup besar...
saya keliru tentang konsep bertudung...
sebab tu saya ambil jalan mudah dengan cara tidak bertudung..
walaupun hati saya sering terdetik untuk memakainya..
tetapi saya tidak mengendahkannya...
saya sentiasa takut untuk membuat satu perubahan...
ustazah ada tanya tadi,,
kenapa tiba2 saya tanya soal itu..
sebab ustazah melihat saya dengan perwatakan yang cukup berbeza di luar dan dalam sekolah..
wajah ustazah nampak sangat terkejut dengan kenyataan jujur ku...
tetapi dia tetap tersenyum...
saya harap,, langkah pertama yang saya ambil ni akan membawa kepada kebaikan satu hari nanti..
saya nak berubah!!
saya tak larat hidup dalam keadaan serba salah seperti sekarang...
ilmu tu permualaan pada perubahan dan taubat bukan??

langkah pertama yang saya ambil:
1. bertanya pada mereka yang lebih arif soal ini...
(langkah2 yang lain...akan menyusul...)


No comments:

Post a Comment