Followers

Thursday 13 December 2012

kau kejam..

jangan nak letakkan kesalahan tu dekat aku sorang je...
kalau bukan sebab budak tu..
aku x kan tinggikan suara...
sebelum ni aku berani ke nak tinggikan suara?
tapi sampai sekarang kesalahan yang satu tu tetap jdi buah mulut org lain..
kesalahan dia xde spe pun nak tegur..
selalu manjakan dia...
aku penat, pening tahu x...
kalau boleh aku nak tikam2 dia..
tapi sebab dia darah daging aku..
aku selalu sabar ngan pangai dia...
aku tahu abah penat sebab baru balik kerja..
tapi sepatutnya anak kesayangan dia juga patut faham..
budak sekolah rendah x same ngan dax sekolah menengah..
dah banyak kali aku pesan jangan ganggu aku time aku nak belajar..
lagi2 tahun ni aku tertekan dengan exam PMR..
x boleh faham ke..
aku selalu cuba jadi org yg memahami org lain..
lebih2 lagi kau budak..
aku faham peraaan kau...
tapi kau pernah x fikir apa aku rasa?
pernah x kau faham tekanan yang aku rasa?
kau fikir tanggungjawab aku mudah macam kau?
suruh belajar pun kau x nak..
aku selalu berusaha tuk jadi yang terbaik...
anak yang baik...
tapi usaha aku selalu sia2 sebab kau..
bagi kau aku jahat, hina..
suruh aku belajar, tapi bila anak kesayangan dia kaco aku nak belajar, dia tak pernah nak marah...
suruh aku tunjuk contoh yang baik...
tapi sekalipun anak kesayangan dia tak suka...
apa gune semua usaha, tenaga aku selama ni?
hanya untuk buang masa?
kecik hati dengan aku?
fikir tak bertapa sakitnya hati aku bila semua ni jadi pada aku,
penah fikir tak apa perasaan aku bila kene tengking dengan adik sendiri atas kesalahan diri dia sendiri?
pernah tak?
bila dengar dia meninggi suara mama n abah x pernah marah lebih2..
tapi bila aku..
berhari2 berminggu2 berbulan tuduh aku anak x sedar diri,
aku anak kurang ajar, aku anak x guna...
apa perasaan aku ye?
aku ni robot je dalam pandangan korang kan..

No comments:

Post a Comment