Followers

Wednesday 28 November 2012

kasih sayang


hmm, sememangnya sakit bila kita sukakan seseorang tu kan..
mcm2 aku buat supaya aku mampu lupakan dia..
tapi sampai hari ni...
air mata aku masih mengalir setiap kali aku pandang pasangan kekasih..
cemburu? yup aku cemburu tngok diorang..
aku x mampu buat macam diorang..
aku x mampu dengar kata hati aku..
bila pelibatkan perasaan sayang, aku x mampu ikut kata hati aku sendiri..
sedangkan ramai yang pesan,
kalau nak tahu kita sayang dia, kita x mampu kehilangan dia..
dengar dan ikut kata hati kita..
tapi setiap kali aku cuba macam tu...
akal logik aku selalu menidakkannya..
menidakkannya dengan alasan yang lebih kukuh...
seolah2 tiada rasa sayang dan suka dalam hati aku..
mungkin benar,
cinta adalah satu tanggungjawab,
sesuatu yang cantik yang perlu dijaga...
suka dan sayang pula hanya satu perasaan pada sesuatu tu...
mungkin juga aku masih x bersedia nak menggalas tanggungjawab tu...
aku berharap dia mampu temankan aku...
aku berharap dia mampu dengar cerita aku...
aku berharap dia ada disisi aku..
tapi tu semua hanya sebuah harapan...
aku tahu dia sayangkan orang lain...
aku tahu dia dah jumpa orang yang lebih baik dari aku...
aku tahu dia akan bahagia dengan kehidupan dia...
kalau ikut usia remajaku,
ramai yang tersesat hanya kerana cinta..
bila baca di surat khabar tentang isu itu aku hanya mampu tersenyum...
andai satu hari nanti aku terpaksa duduk berjauhan dari keluarga,
adakah aku akan tersesat sama dengan mereka?
adakah aku akan jadi seorang anak yang tak dengar cakap ibu bapanya...
setakat ni, cukuplah sekadar kasih sayang mereka untuk mewarnai hidup aku...
setiap masa aku ditemani orang yang aku sayang..
aku sentiasa berada dibawah pengawasan mereka...
hmm...
aku hanya mampu berdoa dan berharap,
agar aku tak akan pernah kehilangan kasih sayang mereka,
walau apapun yang akan berlaku kelak..

2 comments:

  1. tak mati pon xde pakwe kan?

    ckopla ade mak ayah n fmily

    ReplyDelete
  2. mmg x mati..
    tapi biase la naluri seorang remaja..
    tapi alhamdulillah setakat ni masih mampu menjaganya..
    bagi jiehah mmg kasih sayang ibu bapa tu yg pling penting..

    ReplyDelete